Volkan Alabaz Tarafından Genel Kategorisine Yazıldı

Herkesin kendi çöplüğünde ötmesi makbulmüş. Hemen yazının başında aktarmak istiyorum. Pilli ile alakalı yazdıklarım kesinlikle şahsıma ait düşüncelerdir. En yakın arkadaşımın tapması bile benim için önemli değildir. Şimdi gelelim Pilli meselesine. Yazmış olduğum bütün yorumların hepsi taraflarından işlerine gelmedikleri için silindi. Bende kendi çöplüğümde ötme kararı aldım. Deniyor ki pilli Türkiye’nin en büyük komünite sitesi. Ben buna kıçımla gülüyorum. Bence en bayat ve en uyduruk yazarlardan oluşan bir komünite sitesi. İçlerinde saygıyı hak eden gerçekten var ama çok az.Peki, benim bu şekilde düşünmeme neden olan olay nedir? Zamazing denen uyduruk bayat haberlerle dolu blog tamamıyla artık sinirlerimi tepeme çıkardı. Size bayat haberlerini hemen sıralamak istiyorum. Buyurun daha yayın hayatına başlayalı bir buçuk ay olmamasına rağmen günlük tekil ziyaretçisi 1500’lere yükselen Meral Alabaz’ın blogunda ki bir yazı tarih: 22 Mart 2008 başlık: Arabasını Balkonuna Park Etmek İsteyenlere. Şimdi o birçok kişi tarafından bir tarafları kaldırılan ve bu Ülkede hak etmedikleri konumda yer alan zamazing tarih: 7 Nisan 2008. Aynı yazı bu sefer orada hem de kaç gün sonra. Bu birinciydi.
Diğer örneğe geçelim hemen gene Meral hanımın blogu tarih 5 Nisan 2008. Yazı Dünyanın En İlginç Ayakkabı Tasarımı. Tam 13 gün sonra 18 Nisan 2008 tarihinde bayat haberde üstüne olmayan o büyük zamazing’in büyük yazarları Araba Ayakkabı başlığı ile gene aynı yazıyı yazmışlar. Ve bugün. Benim 3 Nisan 2008 Tarihinde yazmış olduğum Sony HDR-TG3 yazısı. Eşim büyük bir kahkaha ile bana dönerek baksana şuna bayat haber iş başında diye çağırdı. Şuan zamazing.org’un son yazısı Sony Hdr-TG3 yani tam 19 gün sonra ağabeylerin aklına daha yeni geliyor yazmak.
Şimdi bakın sorun ne biliyor musunuz? Kendini Türkiye’nin en büyüğü sanan ama aslında büyük bir hiç olmaktan ileriye gidemeyen bitmiş bir topluluğun her gün bayat haberler ile gelmesi bir saçmalıktır. Çok merak ediyorum Pillinin patronları kazandıkları paraları saymak yerine ne zaman sırf bana hakaret etmek, dalga geçmek için hesap açıp yorum yapan dangalak bir takım yazarlarını değiştirecek. Hani yazarlarının birçoğunda iş yok editörler nasıl içerik onaylıyor. Onaylamadan önce bir google aratsınlar bakalım kaç kişi yazmış onlardan önce. Size yemin ediyorum şuan ana sayfasındaki bütün yazıları en az 20 günlük ve hepside hepimizin bildiği tanıdığı yabancı içeriklerden. Ben almayın demiyorum alın ama madem alıyorsunuz biraz taze getirin milletin önüne. Madem en büyüğüm diyorsunuz kalkıp 4. 5.el içerik aktarmayın. Adam gibi bir kadro belirleyin ve bu insanlar adam gibi ikinci el yazsınlar. Pilliye yakışan işi yapın. Olmuyor demeyin oluyor. Umarım pilli biraz kendini toparlarda en büyük havasından kurtulup adam gibi bir içerik paylaşımına döner. Nasıl olacağını da bilmiyorlarsa sorsunlar nasıl ikinci el içerik aktarılır anlatalım. Beyni olmayan bazı adamlarla beyinlerini de yok etmesinler. Zamazing.org ve pilliyi artık takip etmeye ne gerek var zaten bayat içerik.
Pilli’ye son sözüm ise şu: Sitenizin girişinde yazan ”Pillinetwork ailemize hoş geldiniz, süper sitelerimizi tanıyın.” Yazınızı kaldırın. Yapılmış yorumları silen ve işinize gelmeyen yorumlara hakaretle cevap veren zihniyetten kurtulun. Süper bir site olmak bayat içerikle olmaz. Artık kendinize güldürmeyin.
Tags:
Araba,
Ayakkabı,
Bayat İçerik,
Meral,
Meral Alabaz,
Pilli,
Pillinetwork,
Sony,
Zamazing
Bu Yazıyı Paylaşın
Türkçe yazanlar için hatırlatmalar; cümle büyük harfle başlar, nokta ile biter. Noktadan sonra boşluk bırakılır, yeni cümle başlar. "gelcem, gitcem, gidiyom" denmez "geleceğim, gideceğim, gidiyorum" denir. "Herkez" denmez "herkes" denir. "Yaaaa" çok laubali bir sözdür. "bU şEkiLDE" yazmak sadece okuyanı yorar. "Yanlız" değil "Yalnız" denir. "ğ" harfi "g" şeklinde yazılamaz. "Bende, sende" denmez, "Ben de, sen de" denir. "Dahi" anlamındaki "de" ayrı yazılır. "Geldimi?" yazılmaz "Geldi mi?" yazılır. Soru takıları ayrı yazılır. "OKmi?" değil, "Tamam mı?" denir. "ahmet, belgin, duru" denmez. "Ahmet, Belgin, Duru" denir. Özel isimlerin, illerin, ülkelerin ilk harfleri büyük yazılır. "ki" eki, bağlaç olarak kullanılıyorsa ayrı, iyelik eki olarak kullanıyorsa birleşik yazılır. "v" yerine "w" yazılmaz... Yani Türkçe, Türkçe yazılır. MSN Türkçesi'yle değil.
Bu Yazı Salı, Nisan 22nd, 2008 22:23 'da Genel Kategorisine Yazıldı. Bu Yazının Cevaplarını RSS 2.0 bildirimi ile takip edebilirsiniz.
Yorumlar Kapandi, trackback kendi sitene alinti yapabilirsin.
Nisan 22nd, 2008 de 23:39
@volkanalabaz
Biz koyunuz kardeş, bunların kıçını biz kaldırdık ne yazık ki.
Bu yorum silme olayı benim de başıma geldi bir kaç kez. İşlerine geleni yayınlıyorlar işlerine gelmeyeni direkt siliyorlar. Yayınladıkları içeriklerin çoğu ordan burdan çalıntı. Pillinin tahtı fena sallanıyor. Zirveden sıfıra inen çok şirket gördük. Bir an önce kendilerine çeki düzen vermezlerse onlarında sonu aynı olacak.
Nisan 22nd, 2008 de 23:44
Ben de aynı düşünceleri fazlasıyla paylaşıyorum. İnternet üzerinde çalıntının artması “çağın vebası”dır. Önlenmesi lazım. Dediğiniz gibi özgün bir şey olmak zorunda madem Türkiye’nin en iyisi(?).
Nisan 23rd, 2008 de 00:26
@hakan yamanoğlu;
Sevgili kardeşim elbet birgün pillinin de sonu gelecek. Onlar daha devam etsin böyle. Birde bu zaman kadar çıkıp çok fazla insan bu durumları ortaya koymamış. Hep sayılı insanlar tepki vermiş ne yazık ki.
@fikirbozan;
Derdimiz aynı. Diyoruz ki madem biz en iyisiyiz diyorsunuz neden bu kadar bayat haber yazıyorsunuz. Düzelirmi bu pilli tabiki hayır.
Nisan 23rd, 2008 de 01:59
Pilli nereye gitse, nereden bakılsa yine pilli dir. Ne değiştiği var nede değişmeye niyeti var. En iyisi sallayalım dostum. Bas bas bağırıp parmakla gösterdiğimiz çöp bloglardan olma yolunda hızla ilerliyorlar zaten.
Bakalım pilli ‘nin daha nelerini göreceğiz..
Nisan 23rd, 2008 de 02:05
Size katılıyorum ama Meral Alabaz\’ın (örnek verildiği için söylüyorum) sayfasında ki ikea\’la ilgili bir yazı var aynısı burda da var http://www.bigumigu.com/haber.asp?hid=3179 hatta daha önce yazılmış.Pillideki bir çok yazının orjinallerine denk geliyorum buna bende sinir oluyorum bana büyük balık küçük balık olayı gibi geliyor.
Nisan 23rd, 2008 de 02:32
İnan çok sevindim bu duruma pillinin ne duruma geldiğini gösteriyor.Ben de bir ara kaydoldum buraya bir kaç yazılarını arattım Google’da aynı durum çoğu yazılarında var sen sadece onlardan bir tanesisin.Ya mesela hepsi aynı gün yazsa farklı saatlerde o zaman derim ki tamam birbirlerinden habersizler.Bugün başımıza geldiği gibi.
Nisan 23rd, 2008 de 02:42
Bence yazdiklarin az bile. Pilli nin kullanici kazanclari ne kadar dogrudur merak ettigim icin uye oldum ve sunu denedim ” baska sitelerden( cakma) yazi alarak pillinetwork un en onde gelen sitelerinden bildirgec e yolladim”.Yolladigim yazilar da tipki sizin yukarida bahsettiginiz tarzda sadece baslikta oynama yapilmisti.Pilli yaklasik 10 kadar yazimi yayinladi ve siradan bos beles-bayat yazi basan bir siteden farksiz oldugunu gosterdi. Artik pilli sitelerine ugramiyorum bile ancak bu alemde neden bu kadar sesleri cikiyor onu da anlamiyorum. Bence de pillinin suyu kayniyorr
Nisan 23rd, 2008 de 02:47
Pilli sitelerindeki yazıların kopya olduğunu göremedim çünkü pilliyi takip etmiyorum uzun süredir.
Haklı olduğun ortada. Yapılacak en iyi şeyi yaptın, ortaya koydun kartlarını.
Bir de işin şu yüzü var. Oraya gidenlerin çoğu yazının kopya olup olmadığıyla ilgilenmiyor. Önemsedikleri “En çok işe yarar şeyi nerede bulurum?” sorusunun cevabı.
Pilli çöktü mü çökmedi mi bilmiyorum. Ama kalitesinin diz boyu olduğu söylenebilir.
Nisan 23rd, 2008 de 05:36
pilli’yi seviyorum ve önemsiyorum, ama gerçekten ciddi bir editör sorunu var, zamazing’de geçen sene gördüğüm bir haberi görmek benimde hiç hoşuma gitmiyor ve bu son zamanlarda daha bir sıklaştı sanki.
benim bir diğer derdimde özellikle hafif’te çöreklenmiş bilimum türlü çeşit dinci denyolar, şakirtler, bunları yolmaktan gaykedi olarak tırnaklarım acıdı artık, tanrıdan çoğu cahil ötesi boş insanlar iki tırnak darbesiyle işleri bitiyor, aklıma çok bilmiş birilerinin bu tarikatçı zavallılara özellikle fazlasıyla müsamaha gösterdiği çünkü tartışmanın hit demek olduğunu bizden çok daha iyi bildikleri.
ama genede pilli türk internet tarihinde bence önemli bir oluşum, yiğidi öldürelim ama hakkını yemeyelim :p
Nisan 23rd, 2008 de 09:25
Bakınız: Bildirgeç yazarları uyuyor mu?
Bildirgeç Sistem Hataları
Yazın için kendim adıma da teşekkür ederim, biliyordum ki şu alemde pilli sevmeyenler olarak yalnız değiliz.
Nisan 23rd, 2008 de 10:05
[...] Pillinetwork’un Pili Bitiyor | Her Bedene Uygun Deli Gömleği Yazmış olduğum bütün yorumların hepsi taraflarından işlerine gelmedikleri için silindi. Bende kendi çöplüğümde ötme kararı aldım. Deniyor ki pilli Türkiye’nin en büyük komuniti sitesi. Ben buna kıçımla gülüyorum. [...]
Nisan 23rd, 2008 de 10:12
Merhaba,öncelikle düşüncenizi böyle açıkca dile getirdiğiniz için kutlarım.Ben zamanzingi takip eden biriyim ancak farklı tasarımlara dair sitemi yeni açmama rağmen benim eklemiş olduğum birçok tasarım daha yeni yer alıyor orada.Hiçbir emek sarf edilmemesine rağmen böyle bir politika izlenmesi çok garip.Bana kalırsa pilli gibi sitelere şapka çıkarttıracak bir sürü blog var içimizde,belki sesimizi az duyuyoruz.Bundan sonrası için dileğim,umarım hakedene rağbet edilir.
Sizi birde Türkçe’mize vermiş olduğunuz destek için yürekten kutlarım.
Nisan 23rd, 2008 de 11:11
merhaba,
yazdıklarının noktasına kadar katılıyorum. bende aklımdan geçen BİR KAÇ olaydan SADECE BİR TANEsini anlatayım ;
Bildirgec. örg’ün soru-sevap bölümünde ” Türkiye Nereye Gidiyor” diye herkesin düşüncesini merak etmiştim. Ama gelin görün ki pilli editörleri ve pilli ya…kları ” TÜRKİYE’Yİ SEN Mİ KURTARACAN BE PİLLİCAN” diye angut angut alay ettiler. önce düşünüyordum da bunların angut olup olmadığını. ama şimdi iyi anladım. bunlar resmen ahmaklar. biz türkiye’ de interneti sevirenleriz diye de bir havalar. uçun bakalım nereye kadar. HER YÜKSELİŞİN BİR DÜŞÜŞÜ VARDIR !.
Nisan 23rd, 2008 de 11:12
bu arada yine hekleseler fena olmaz sanırım , havaları iner :) iyi günler…
Nisan 23rd, 2008 de 12:04
ben senin blogu eklim siteme sende benim blogu ekle karşılıklı hitimiz artsın ne dersin
Nisan 23rd, 2008 de 12:23
Bildirgec.org’un da zamazing’ten aşağı kalır yanı yok.Bildirgeç ne üzerine,çok merak ediyorum.2-3 kuruş daha fazla para kazanacağız diye düşündüklerinden olsa gerek,alakalı alakasız olmasına bakmadan her bulduklarını koyuyorlar.Hayır madem hepsini bildirgec.org’dan yayınlayacaksınız,niye elli çeşit daha site açıp orda da çalıntı şeyler yayınlıyorsunuz?Sebebi belli tabi,2 kuruş para fazladan almak.Ellerindeki yetmiyor gibi bi de şimdi sinepil diye site açmışlar.Orda da aynı mantaık,hangi filmi bulsalar yazıyorlar.Seçicilik diye bişey yok.Pilli Network’ü Pushing Daisies dizisindeki ölüleri canlandıran eleman bile canlandıramaz.
Nisan 23rd, 2008 de 12:37
Allah’tan Duracell kullanıyorum da bu çinko pile hiç ihtiyaç duymadım. Herhalde takip etseydim ben de senin gibi küplere binerdim.
Her gün beyazları artan saçlarıma niye bir yenisini daha ekleyeyim değil mi :))
Nisan 23rd, 2008 de 14:09
Nasıl bir kuyruk acısıdır bu anlayamıyorum?
Yazdığınız yazılardan az mı kazandınız? İşin en başında sisteme dahil olurken Pilli’nin haberleri tazecik miydi? Değildi değil mi? Yine eski, yine bayat haberler vardı. Peki siz sisteme, komüne neden dahil oldunuz? Para için değil mi? :) Az kazanınca da böyle bir yola başvurdunuz değil mi?
Biliyorsunuz, Pilli’nin içeriği kullanıcılar tarafından geliştiriliyor ve gönüllü editörler tarafından da onaylanıyor. ( Moderasyon konusunda sıkıntı yıllardır var, konu o değil.) İçeriği geliştiren bizler olunca bunun suçlusu Pilli olamıyor ne yazık ki… Anladınız mı? Suçlusu biz oluyoruz.
Açıkcası bu işler bir tane ceset ayağındaki etiketin üstünü boyayarak, serifli bir yazıtipi ile (seriffed font) Pillinetwork yazmakla olmuyor (drop shadow’u da unutmadım). Bu işler, en azından çamur atılan projenin önüne daha iyi bir alternatif sunularak olur.
Yapın, edin. Önünüz açık. Daha iyisini yapın o zaman ben de Pilli’ye söverim ama ilk önce yapın, edin.
Yorumu yayınlamak istemezseniz, cevabını mail adresime de alabilirim. Fakat bu blogda böyle bir yazı varsa altına insanların da cevap yazmaya hakkı olduğunu da hatırlatırım.
d.n.: Kominiti yerine komünite olacaktı o. :)
d.n. 2: Wep tipografi dalında kendinizi geliştirmenizi öneririm. Gözlerim yaşardı yazıları okuyacağım diye.
d.n. 3: Bu kinin nedenini gerçekten merak ediyorum. Bayat haber falan, hiç inandırıcı değil….
Nisan 23rd, 2008 de 14:13
Bu wolkanca rumuzlu kişinin de Pilli’ye olan kinini biliyoruz. :)
Adım başı küfürler, ithamlar gırlaaa. Pilli’yi sevmeme sebebi de ne? Üyeliğinin -çeşitli sebeplerle- silinmiş olması. Üyeliği hayattayken yazdığı blog yazılarını hatırlıyoruz (kendi bloguna). Nasıl överdi Pilli Abi’sini. :)
Nisan 23rd, 2008 de 14:44
öncelikle merhaba. link linki açıyor olsa gerek, ordan oraya ordan oraya derken sizin siteye gelmişim. Sinepil olayı da yeni ve önü açık olan bir çalışma olduğu için onunla ilgili yazıları takip ediyorum. Sizin yorumlarınızı silmişler falan o kısmını ben bilemem ama benim diyeceğim asıl şey, zamazing ile ilgili. Rastlantıya bakın ki bahsettiğiniz sony haberini ben yazmıştım. Yerli ve yabancı haber kaynaklarını takip etmeye çalışıyorum, yerel bir haber kaynağında gördüğüm sondan ikinci( net rakam) haberi okudum ve yabancı kaynaklarda bu konu hakkında ne yazıyor diye araştırma yaptım. Sonuçta topladığım bilgilerle kısa bir yazı oluşturdum. Kelimesi kelimesine de benim kendi yazımdır. Ha biraz eski, biraz yeni, onu editörler bilecektir. Eğer eskiyse bunu sizin de dediğiniz gibi belirtip beni yönlendirmeleri gerekirdi, değil mi?
Sağlıcakla
Nisan 23rd, 2008 de 14:54
:))))))
Beni güldürdünüz Allah’ta sizi güldürsün. Sakın ama sakın bana ilk önce düzgün okumadan cevap vermeyin. Hele ben sizden bir Yıldız Kenter öğrencisi olarak ki (zamanında siz çocukken) ders alacak değilim. Ben buraya bütün linkleri vererek yazdım yazacağımı. Örnekler ortada. Sallamasyon cevap vermeye kalkıyorsunuz. Ben hiçbir zaman pilliden para kazanmadım yazı bile yazmadım ne işim olur.
Adamın ağzını açtırmayın benim maaşımla pilliyi on defa alır on defa satarım 20 doları alıp kıçımı bile silmem ben. Bu zamana kadar kimse sizin bir tarafınızı kaldırmaktan başka bir şey yapmamış. Gene söylüyorum pilli kokuşmuş bayat haberlerle doludur. Sizin her yazınızın nerelerden arak olduğunu bir ay öncesinde ben veririm.
Ben nedenini zaten yazmışım kendi çöplüğümde. Benim bir dakikam boş değil olsa zaten sizin kokuşmuş pilliden on kat daha iyi sistem yaparım. Yine diyorum yapacak olan varsa gelsin ben parasını vereceğim. Sizin gibi bir tarafları kalkmış adamları çok gördüm ancak geyik yorum yazarsınız. Adam gibi yazsaydınız da beni utandırsaydınız. Ben kaç tane yorum yaptım size. Ama hepsi silindi birde dalga geyik. Bir siz akıllısınız ya Dünya’da. Bir tane pilli hakkında iyi konuşan adam varsa kellemi keserim ben. Hayatınız geyik olmuş konuşun durun boş boş. Linklere cevap veremezsiniz ama. :)
Nisan 23rd, 2008 de 15:03
@Mikro-pc
Benim sizinle veya bir başka adam gibi işini yapmaya çalışan yazar ile problemim yok. Kalkıp pilli içerik hırsızlığı da yapıyor demiyorum. Zaten farklı yabancı kaynaklardan aldığını biliyorum. Ben diyorum ki büyük olmak her şirketin harcı değildir. Madem ben büyüğüm diyorsun o zaman insanlar senden çok şey bekler. Editörler havadan sıkma iş yapacaklarına adam gibi yazı onaylasınlar. Yabancı içerik olsa gam yemeyeceğim. Hem en büyüksünüz hem de aylar önce yazılmış bir yazıyı yayınlıyorsunuz. Yine diyorum benim yazarlar ile işim yok. Sorun siz değilsiniz. Sevgiler size.
Nisan 23rd, 2008 de 17:25
Madem para konuşuyoruz.
Öncelikle, maaşınızın Pilli’nin aylık sunucu masraflarını bile karşılayabileceğini sanmıyorum.
Siz, yorumumdan kilit noktayı yakalayamayarak gereksiz sinirlenmişsiniz.
Tekrarlıyorum,
Pilli sitelerinin içeriğini insanlar geliştiriyor. Sitede henüz değinilmemiş bir yazıyı da yazmanın hiçbir mahsuru yayınlamanın ve onaylamanın da bir mahsuru yok değil mi?
Şöyle ki;
Yurtdışında bir film vizyona girer, bu filmin Türkiye’de vizyona 1 ay sonra girmesi birşey değiştirmiyorsa; Dünya kamuoyuna 19 gün önce duyurulan bir teknolojik gelişmenin Bildirgec’e 19 gün sonra dahil olmasının da bir mahsuru yok.
Diyorum ya, insanlar yazıyor onu. Pilli’nin kabahati ne? Bana bir tane kabahat söyler misiniz bu konuda.
Gel gelelim Pilli’nin Türkiye’de bir numara olduğu konusuna. Böyle bir açıklama nerede var? Ağızlarından böyle birşey çıktı mı?
Son yazdığınız yorumda da söylediğiniz gibi o 3-5 aylık haberleri yine o sizin “size birşey demiyorum.” dediğiniz insanlar yazıyor. Sanmıyorum bu ayrımın farkına varmak zor olsun.
Ciddi ciddi merak etmeye başladım. Bu kinin gerçek sebebi ne? Yazıların gerçek sahiplerini yani yazarlarını suçlamıyorsunuz ama bir şirket olarak Pilli’yi suçluyorsunuz.
Enteresan.
Paradan, puldan, sidik yarışından, Yıldız Kenter’den konuşmayı bırakıp gerçekten cevap vermeniz dileğiyle.
Nisan 23rd, 2008 de 17:31
Bir de,
Aylık geliriniz Pilli’yi 10 kere satın alabilecek düzeyde olduğunu söylediniz de…
Blogunuzda, gelir elde edebilmek için bir takım reklamlar var (adsense).
Demezler mi adama “28.347 Euro maaş alıyorsun, şu ayda 50 $ kazandıran adsense’i kaldırsana be abi.” ?
Cevabınızı bekliyorum.
Nisan 23rd, 2008 de 17:41
Çok iyi bir gözlemciyimdir ve fena halde sinir bozucu olabilirim. :)
Neyse,
Sizin geçmiş zamanda, bazı arkadaşlar tarafından yaratılmış blogger için Bildirgec temasını duyurma sebebiniz neydi? Hatta bir de laf sarfetmişsiniz… Blogger kullananları kıskanıyorum diye. Bildirgec layoutu çok mu hoşunuza gidiyor?
Ve de o yazıyı yayınladığınızda Pilli kokmuyor muydu? Adeta bir haber ajansı gibi çalışıp gelişmeleri herkesden önce mi duyuroyordu?
Nedir bu ani değişimin sebebi? Meraklardayım.
Geçmiş olsun.
http://www.volkanalabaz.com/bloglardan-haberler.htm
Nisan 23rd, 2008 de 18:09
Şimdi Çağatay Bey;
İlk önce size şunu söylemek istiyorum. Burada ki görüşler benimdir yorum yazan Wolkan kardeşimi etkilemez adamı adını boşuna ağzınıza almayın. Kendisinin bir alakası yok. Yazının başında da dile getirdim. Derdinizi benimle çözün. Bizim herkese verebilecek cevabımız da vardır.
Şimdi adam gibi konuşalım. Ben birincisi sinir yapmadım güldüm zaten. Bizde bir laf vardır ‘’ İmanla paranın kimde olduğu belli olmazmış’’ diye bir laf vardır. Bunu unuttunuz galiba. Benim en sevmediğim konu budur para konuşmak. Siz beni tanıyor musunuz hayır. Ben sizi tanıyor muyum hayır. Şimdi size adam gibi yorum yazıp konuşalım istedim ama siz kendinizi akıllı sanıp içi boş yorumlarınıza devam edin. Ben o bahsetmiş olduğunuz yazıyı arkadaşım emek verdiği için lanse ettim ve iyide yaptım. Çok sikimde olsa temanız alır kullanırdım zaten.
Şimdi demişsiniz ki;
‘’ Yurtdışında bir film vizyona girer, bu filmin Türkiye’de vizyona 1 ay sonra girmesi birşey değiştirmiyorsa; Dünya kamuoyuna 19 gün önce duyurulan bir teknolojik gelişmenin Bildirgec’e 19 gün sonra dahil olmasının da bir mahsuru yok.’’
Şimdi bu çok saçma bir açıklama neden mi? Vizyona giren filmle İnternet dünyasını bile ayırt edemiyorsunuz daha. Ben tek tıkla Afrika’ya kadar gidebiliyorsam oooo çok büyükkkk pillide adam gibi takip edip adam gibi taze haber getirir. Bakın Avrupa’dan 19 gün sonra haberi yazsanız içim yanmayacak ama Türk blogların da yazıldıktan tam 19 sonra yazıyorsunuz. İşin komik yanı burası işte.
Pillinin suçu ne diyorsunuz? Yazarı ve yöneticisi ile siz bir aile değil misiniz? Blogumda kullanmış olduğum reklamlara gelince sizi inandırmak derdinde olan biri değilim ama sırf biraz dolu gözükmesi için tam iki hafta önce koydum ben bir yılı aşkın bir süredir yazıyorum ve bunca zaman sorun bakalım ben hiç reklam koymuşmuyum. Dedim ya para konuşmayı sevmem ama beni tanımadığınız için ilk defa söyleyeyim.
Ben Almanya’da devlet tiyatrolarında oyuncu ve yönetmenim. Ayrıca özel bir kolejde hocayım. Ayrıca özel olarak vitrin dizayn ederim. Sayılı ajanslar için fotoğraf çekerim ama amatör değilim. Anlayacağınız her şey sadece şeyimin keyfine yapar akşama kadar kafama göre yaşarım. Benim zaten bir makinem ve tesisatım sizin bir aylık kazancınız. Ben bunların hiçbirini yapmayayım 78’ doğumluyum hayatımın sonuna kadar bir tarafıma vantilatör koyar serinlete, serinlete yaşarım. Yine diyorum benim kinim yok ben kimsenin ne yalakalığını yapmışım ne başka bir şeyini.
Ben diyorum ki adam gibi içerik ekleyen yazarınız yoksa editörünüz olsun bir Google amcada aratsın baksın. Türkçe içerik yazan milletten günlerce sonra yazan bir topluluğu kim ne yapsın. Siz böyle açıklamalar alışkın değilsiniz. Herkes hep yalakanız olmuş. Ben çıktım verdim linkleri de ve paylaştım düşüncemi. İşiniz gücünüz karşı tarafı hep küçük görmek azarlamak salak yerine koymaya çalışmak. Tam size adam gibi yorum yazayım dedim ama son yorumlarınız buna mani oldu. Siz asıl tanımadığınız adamlarla sidik yarıştırmayın. Daha da küçülmeyin.
Nisan 23rd, 2008 de 18:22
Çağatay Bey;
Ayrıca hemen şunuda ekliyorum. Wolkanca’nın bu yazı ile alakalı yorumlarını siliyorum. Adaşımın bu yazı ile veya başka bir konu için başının ağrımasını istemem. Ben yazdım ve yazdığım herşeyin arkasında dururum. Her adam gibi soruyada adam gibi cevabımız vardır. Şunuda belirteyim bir daha yapacağınız geyik yorumlara cevap vermeyeceğim. Vakit nakittir. Sonra pillinin aylık kazancına nasıl ulaşacağız. :)
Nisan 23rd, 2008 de 18:29
Yazarlar hakkındaki fikirlerine katılıyorum. Bazı yazarlar var ve arasıra ilgilim çekicek güzel konulara değiniyolar. Bu yüzden pilli’yi takip ediyorum, fakat hafta da 1 belki 2 işe yarar konu görüyorum. RSS listesini kabartmaktan başka bi işe yaramıyo…
Nisan 23rd, 2008 de 18:46
Evet alın size bir örnek daha. Buyrun Meral hanımın blogu tarih dün: Teknoloji İle Aksesuarın Birleştiği Nokta. Bugün Zamazing yazıyor. :)) İşin garip noktası nedir biliyormusunuz. Verilen kaynakta kullanılan resim yok ve nedense Meral hanımın blogunda ki ile aynı. :) Daha fazla konuşmayalım bence. Sizde biraz editörlerinize çeki düzen verin. Ben pillinin herhangi bir sitesinde normal blogdan önce yazılmasını görmek istiyorum ama bu imkansız galiba. Bırakın Türk bloglarını Avrupa’dan bile önce yazmanız gerekir.
Saygılar. İyi çalışmalar.
Nisan 23rd, 2008 de 19:30
Çağatay Bey;
Aklıma gelmişken şunuda eklemek istedim. Yanlışım varsa düzeltin. Zamazing adlı sitenizde yazıların tarih kısmı yok. Neden? Ben kendi fikrimi hemen aktarayım. Bugün sabah Türkçe kaynak biri yazsa ve sizin bir yazarınız ondan görüp alsa adam birşeyi kanıtlayamaz. Tarih yok çünkü güzel teknik. Ve aslında o ilk yazan adam için düşünceleri ne olur? AAA Zamazing’de gördüm bugün bunu buda yazmış görüp. İşte küçük oyunlar çok sinir bozucu. Ama yanlışım varsa düzeltin tarih konusunda. O zaman sonuna kadar haklısınız.
Nisan 24th, 2008 de 00:24
Pilli’yle ilişkim oturup bir kere çay içmekten öte değildir. Siz beni sahibi yapmışsınız ne güzel. :)
Aynı şeyleri sürekli tekrar eder oldum ama Pilli bünyesindeki her bir siteye içerik geliştirsin diye para verilen (maaşlı) elemanlar yok. Pilli için içeriği üyeleri geliştiriyor. Kendilerinin yapmadığı bir iş için koca şirketi eleştiremeyeceğinizi söylüyorum.
Zamazing.o’da yazıların tarihleri olmadığını sayenizde farkettim ve de neden olduğunu ben de çok merak ettim. Fakat Zamazing.o’da tarih olmadığından dolayı yine adamları suçlayamayız. (Çünkü) Sizin sıkıntı duyduğunuz şey Pilli’nin olması gerektiği kadar güncel olamamasıydı. Bunun nedenide içerik geliştiren bireylerin gelişmeleri geç farketmeleriyle alakalı.
İşte herşey yine apaçık ortada. Yine Pilli suçlu değil.
Ama Pilli’nin kendini gözden geçirmesini elbette diliyorum. -Bildirgec için konuşuyorum- İnanılmaz moderasyon sıkıntısı var. Editörlerin hatta armut topladığını da düşünüyorum….
Fakat, Pilli bahsettiğiniz durumlardan sorumlu değildir. Yazılar yazarlarındır işte.
Pilli’ye olan onca sempatinin nedeni yıllardır -ama yıllardır- Türkçe içeriğin gelişmesi konusundaki çabalarıdır. Millet sitelerinin arkaplanları animated gifler koyarken Bildirgec diye bir site vardı. :)
neyse. kısır döngü.
Nisan 24th, 2008 de 02:53
Cagatay Bey;
ilk önce suan disaridayim ve yorumu Türkce karakter sorunu ile yaziyorum kusura bakmayin. Simdi gercekten size yakisir bir sekilde bir yorumu okumak inanin cok keyif verdi. Iste ben Pilliye yakisir bu tarz konusmalara ihtiyac duyuyor ve yakistiriyorum. Bakin Türkiye’de Pillinin bir ilk oldugunu kimse inkar edemez. Bunu zaten herkes biliyor.
Iste sorunda burada basliyor. Pilli kendini ve beynini yenilemeden devam ediyor yoluna. Birileri yazsinda ne yazarsa yazsin. Ve kabul etmeleri gereken en önemli bir olayda Türkiye’de ki bütün blog dünyasini kücük görüp kendisini ulasilmaz saniyor ve bu sekilde davrandiklari icinde sorun basliyor.
Ben biraz sert ve ters konusan biriyim biliyorum ama amacim pillinin üstünden ne pirim yapmak ne de asmak. Benim amacim herkesi kücük görmeden fikirkerine önem vermelerini saglamak. Herkesi bir saniyorlar. Gercekten güzel paralar kazaniyorlar ve kendilerinin erisilmez olduklarini ve bir tek onlarin var oldugunu düsünüyorlar. Daha bir yarim saat önce adami sallasan milyon Eurolari dökülecek olan dünyaca meshur kozmetik ürünü olan Yves Rocher Almanya’da ki sahipleri ile bir aradaydik. Kendileri benimle Almanya icin calismak istediklerini söylediler ve ortada yaptiklari isler icin öyle büyük rakamlar konusuldu ki hele cok normalmis gibi. Yok bu yil 2 milyon ayirdik nasil yapalim volkan ne önerirsin. Almanya’da böyle adamlar bizi ciddiye aliyor ama kendi ülkemde bir pilliye yaptigim normal boyutta ki efendice yorumu onaylatamiyorum.
Bakin yazarlarida söylüyor zaten orda gördüm aldim bakmadim kim yazmis diye. Böyle is olurmu? Iste pilliye burada is düsüyor. Biraz kafalarini asagiya cevirip etrafa bakmalari isleri ile daha siki ilgilenmeleri gerekiyor. Sadece icerigi kullanicilar ekliyor demek ile olmuyor. Ben pillinin kötülügünü istesem kalkip yazinin sonunda öz elestiride yapici bir sekilde bulunmaz direk asardim. Zaten bazi yazarlarina satastim ve bunlara önlem alinmaz ise daha cok basi agrir pillinin. Her insanin ve ne kadar büyük olursa olsun her sirketin kendi politikasini ve imajini belli araliklar ile masaya yatirip tartismasi gerekir.
Bakin örneklerim cok oldu kusura bakmayin ama Meral hanim yeni bir yazi yazdi. Kot pantolonunuzdan bilgisayariniza hakim olun diye. Ve daha bu yaziyi Avrupa’da bir iki site haricinde bulamazsiniz. Ama yarin her yere damlar yazi dogal olarak artik. Pilliye de gelecektir ama kac gün sonra kimbilir. Demek bir Türk blogcu Avrupa’dan bile önce yazabiliyorsa sizde yapabilirsiniz. Size yakisanda budur. Cok isterdim islerim yogun olmasa pillide bir hafta yazayim. Karsilik beklemeden ve size yemin ediyorum ben yazacagim ardimdan Avrupa yazacak.
Pillinin patronlari benim bu yazdiklarimi okuyorlarsa emin olsunlar özellikle editörlerine bir ceki düzen versinler. Almanlar beni niye sever biliyormusunuz? Düsündügümü net ve acik olarak söylerim aliskin degillerdir onlar. Adamin cebine bakmam ben konusurken kim olduguna da milyon Euroluk adamlara bu paraya orospu bile agzina almaz deyip kapayi carpmisimdir. Cokta tin ama o is hep benim olmustur.
Son kes söylüyorum. Pilli patronlari beni duysunlar is böyle gitmez. Adam gibi yalakaliklarini yapmadan onlara yanlislarini dogrularini ve degistirmeleri gereken politikalarini birileri söylemeliler. Elestirileri kabul etsinler ve Türkiye’de bir ilk olduklarini unutmadan buna en az yakisir sekilde hareket etsinler. Göstermis olduklari bunca cabanin karsiligini bu kadar kötü izlenimle almasinlar. Iki üc tane dangalak gerzeyin yanlislari ile adini lekelemesinler. Hayat yukaridan hep güzel degildir. Üstlerine alinmasinlar ben zamaninda yasadigim icin söylüyorum insan kendini öyle bir zaman gelir ki hep atin sirtinda oturacagini zanneder ama bir bakar kendine essek sikerken görür. Bunu mecazi anlamda söylüyorum ben hakaret amacli degil banada yakismaz zaten. Umarim yeni kendilerine yakisan bir politika ile yollarina devam ederler.
Size Almanya’dan Saygilar. Kisisel olarak kirdiysam kusura bakmayin.
Nisan 24th, 2008 de 03:09
Adaşınız Wolkanca’nın Pilli’ye olan hıncını anlayabiliyorum. Zamanında aralarında bir mesele geçmiştir. Kim haklı kim haksız tartışmasına girmeyeceğim. Herkesin kendini haklı çıkaracak sebepleri bulunur.
Pilli’nin hiçbir sitesine üye değilim. Sadece bildirgec vardır Sık Kullanılanlarımda.
Ben Pilli sitelerini (ki aralarında daha önce hiç uğramadıklarım varmış, sizin yazınız vesilesiyle baktım, öğrenmiş oldum) verdikleri linkler için seviyorum.
Yazılanların taze olup olmaması bence bu kadar ağır eleştirilecek bir mesele değil. Öyle bir komünitede editör olsam haberin taze olup olmamasına en son bakardım. Hani okunmamış gazete yenidir denir ya, daha önce orada (bildirgec’te, hafif’te) yayımlanmadı ise o haber yenidir. Haberin ilk sizin blogunuzda yer alması, sonrasında Pilli’de görülmesi bence kabahat değildir. Eğer sizin yazınızı çalıyorlar, sizden aldıkları habere link vermiyorlarsa bu kabahattir, suçtur. Ki öyle birşey olduğunda bunu Pilli’ye bildirirseniz gerekeni yapacaklardır. Ben o ciddiyette gördüm onları.
Hem Pilli siteleri gazete değildir ki taze haber peşinde koşsunlar. Eğer konu web âlemi ise Google’den bile önce baktığım bir yerdir bildirgec. Orada arar, etiketlerin altındaki yazılara göz atarım.
Kısacası taze haber sunmuyor diye memleket internetine büyük katkıları olmuş bir müesseseye bu kadar ağır laflar edilmemeliydi diye düşünüyorum. Yazılanlara eleştiri diyemiyorum maalesef. Pilli elbette eleştirilmeli. Yorumların tamamını okudum, çoğunda eleştiriden çok “Yaşasın Pilli batıyor, bir tekme de biz vuralım” havası hakimdi.
Çok şeyler öğrendiğim, sadece bana değil birçok kişiye öğreten bildirgec’e olan vefa borcumdan dolayı yazdım bu satırları. Selamlar, sevgiler
Nisan 24th, 2008 de 03:16
@ Sipahi Bey;
En son yorumumu okumanizi tavsiye ederim. Orada pilliye tekme atmadiğim amaciminda bu olmadigi ortadadir. Iste bütün herkes sizin gibi düsünüyor. Ilk Önce pilli yazar ama artik bu cok gerilerde kaldi. Ayrica bizim ilgilendigimiz kismi ile degil farkli bir acidan konuya bakmissiniz. Iste bunca yil insanlar yalakaliklarini yaptikleri için benim yazdiklerim tuhaf geliyor herkese.
Saygilar.
Nisan 24th, 2008 de 03:27
Yazıları ve yorumları okumak, sonra yazmak derken en son yorumunuz ben yazarken eklenmiş.
Okudum ve sevindim, sevgiler, saygılar…
Nisan 25th, 2008 de 00:52
Naçizane fikrimce, Pillinetwork‘ün pili biteli uzun zaman oluyor. Hele sosyomat isimli felaket ötesi, sözümona topluluk platformunun altyapısı korkunç. Oluşumun kendisinden bahsetmiyorum bile!
Nisan 25th, 2008 de 11:58
bugünde bildirgeç de meral alabaz’ın Kot Pantolanunuzdan Bilgisayırınıza hakim olun yazısını birebir kopyalamışlar
benimde Google transparan bilborad reklamı haberini aynen eklemişler.
böyle böyle sonunu yaklaştırıyor pilli network. özgünlüğünü tamamen kaybetmiş durumda…